شناخت انواع توکن های موجود برای کسب در آمد و معامله گری

ادامه بررسی کسب درآمد از دیفای و شناخت انواع توکن های موجود برای کسب در آمد و معامله گری

1 سال قبل  |

آنچه در این مقاله میخوانید

توکن | در این مصاحبه و لایو اینستاگرام که در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰ در پیج اینستاگرام aminebrahimikiani و مهندس پرهام لیلیان نیز برگزار شد، که در مورد بررسی کسب درآمد از دیفای و شناخت انواع توکن های موجود برای کسب در آمد و معامله گری صحبت شد شناخت انواع token مورد بررسی قرار گرفتند.

سوالات و نکاتی که در این لایو مورد بررسی قرار گرفت عبارتند از:

  • شناخت انواع توکن
  • شناخت و بررسی دیفای

توکن چیست و چه اهمیتی در خرید ارز دیجیتال دارد؟

توکن در واقع ارزی است که بر روی یک بلاکچین دیگر ساخته می‌شود و مانند کوین ها بلاکچین خاص خود را ندارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید توکن ها نیز خرید و فروش می‌شوند. درواقع token ماهیتی شبیه به کوین هایی مانند بیت کوین دارد اما هدف وسیع‌تری را دنبال می‌کند. توکن‌ها را می‌توان کلیدهای رمزنگاری نظیر امضا دیجیتال و گاهی مثل سیستم امنیتی اثرانگشت دانست. در چند سال اخیر، توکن های امضای دیجیتال بالاترین امنیت را برای سرویس‌های دیجیتال نظیر خرید ارز دیجیتال فراهم کرده‌اند.

این مطلب را حتما بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۲

تفاوت توکن و کوین

توکن‌ها بر بستر بلاک‌چین ساخته می‌شوند و بر اساس خصوصیات مختلف آن‌ها، انواع و کاربردهای مختلفی خواهند داشت. به عنوان مثال امروزه بلاک‌چین اتریوم میزبان تعداد زیادی از توکن‌های مختلف با خصوصیات متفاوت است. در نتیجه می‌توان گفت که ویژگی مهم token، بر خلاف کوین، بی‌نیازی از داشتن بلاک‌چین اختصاصی است.

از بزرگترین توکن‌های بازار هم می‌توان به تتر، چین لینک، دای و بت اشاره کرد. با این تعاریف می‌توان هر کوینی را tokenبه حساب آورد. نکته جالب قابل اشاره آن‌جاست که حدود ۳هزار ارز دیجیتال از ۴هزار ارز دیجیتالی که امروزه در صرافی‌ها معامله می‌شوند، در حقیقت tokenهستند و از بلاک چین‌هایی مانند اتریوم، بایننس چین، ایاس و تزوس استفاده می‌کنند.

این مطلب را حتما هم بخوانید: airdrop چیست

انواع توکن

توکن‌ها دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. از جنبه‌ها و با مشخصه‌های مختلفی می‌توان توکن‌ها را تقسیم‌بندی کرد. متداول‌ترین تقسیم‌بندی انواع توکن‌ها که در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده است، تقسیم‌بندی کلی توکن‌ها به توکن‌های مثلی (Fungible) و غیرمثلی (Non- Fungible) است. هر کدام از این دو دسته کلی خود دارای طبقه‌بندی‌های دیگری نیز هستند.

این مصاحبه ارز دیجیتال را هم ببینید: تحلیل بازار ارز دیجیتال در شبکه خبر

تعریف دیفای

دیفای، يکي از واژگاني که حتما در اصطلاحات مالي و ارزهاي ديجيتال زياد به گوشتان خورده است يا برايتان سوال پيش آمده که به چه معناست، واژه دیفای DEFI است که به معني امور مالي غير متمرکز در برنامه هاي مالي رمز ارزهاي پايه و يا شبکه بلاک چين به کار گرفته مي شود و کاربرد آن کمرنگ نمودن نقش واسطه هاي مالي مي باشد. اگر در دوره حضوری ارز دیجیتال در اصفهان شرکت کرده باشید حتما راجب دیفای شنیده اید.

توکن

فناوري دیفای در واقع از فناوري به وجود آورنده بلاک چين ها الهام گرفته شده است و به بخش ها و نهاد هاي مختلفي اين اجازه را مي دهد تا يک نسخه از تاريخچه معاملات را نگهداري کنند. اين فرايند بدان معناست که تراكنش هاي انجام شده فقط توسط يک منبع مرکزي کنترل و نگهداري نمي شود.

چطور با تخفیف کارمزد در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام کنیم؟

در اینستاگرام

پیج استاد ترید را دنبال کنید

در تلگرام

کانال استاد ترید را دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارزش دوره: 17٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: 11,800,000 تومان