معرفی بیت کوین

معرفی بیت کوین به زبان ساده

9 ماه قبل  |

آنچه در این مقاله میخوانید

بیت‌کوین‌ خبرهای مختلفی را شامل می شود که همه آنها خوب نیست. بیت کوین پول اینترنتی است؟، یک ارز جایگزین است؟، یک سیستم اقتصادی موازی است؟، یک راه جدید زندگی است؟، پاسخ به همه این سوال ها بله است.

در این مقاله به پایه های اینکه بیت کوین چیست، از کجا آمده است و چکار می کند می پردازیم. شما می توانید بیت کوین را همانطور که بستنی یا بلیط سینما می خرید، خریداری کنید.

اما نمی توانید آن را زیر بالشت خود یا درون قلک بریزید. در حقیقت بهتر است شما در مورد امن کردن بیت کوین هایتان اهمیت ویژه ای قائل بشوید. بیت کوین از افسانه ها نیامده و در اصل از فرآیند محاسباتی دیجیتالی پیچیده ای آمده که به اسم ماینینگ شناخته می شود.

هیچ رمزارز فیزیکی وجود ندارد، و فقط بالانس روی یک دفتر عمومی که برای همه شفافیت دارد نگهداری می شود. بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولتی پشتیبانی نمی شود و بیت کوین به عنوان کالا ارزشی ندارد.

این مطلب را حتما بخوانید: ریپل چیست؟ همه چیز درباره XRP و Ripple

در مورخه ۹ آذر ماه سال ۹۹ ارزش کل بازار بیت کوین بالغ بر ۳۳۴ بیلیون دلار با چرخه بیش از ۱۸ میلیون بیت کوین می باشد. تعداد کل این رمزارز دقیقاً ۲۱ میلیون عدد می باشد، که تا کنون بیش از ۱۸ میلیون از آن ماین شده است و باقی مانده توسط ماینر ها باید ماین شود و این فرآیند طبق پیشبینی ها تا سال ۲۱۴۰ طول خواهد کشید.

1 با ارزشترین رمزارز

بیت‌کوین چطور آغاز شد؟

۱۸ آگوست ۲۰۰۸: دامین “BITCOIN.COM” ثبت گردید. که البته هویت فرد ثبت شده اطلاعاتی است که عمومی نشده است. ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸: یک فرد یا گروه به نام ساتوشی ناکاموتو اعلام کرد که:”یک سیستم الکترونیکی کاملا یکتا به یکتا ایجاد کرده ایم که هیچ سوم شخص قابل اطمینانی وجود ندارد.”۸ ژانویه ۲۰۰۹: اولین نسخه نرم افزار بیت کوین معرفی شد.۹ ژانویه ۲۰۰۹: بلاک ۱ ماین گردید، و ماین کردن بیت کوین آغاز گردید.

این آموزش را هم حتما ببینید: آموزش تریدینگ ویو رایگان

این رمزارز جایگزین سیستم پرداخت است که در شبکه های اجتماعی از آن یاد می شود. آیا پول اینترنتی یا دیجیتالی است؟ آیا راهی برای انجام کسب و کار خارج از زیرساخت های مالی است؟ آیا راه جدید زندگی است که می تواند جنبه های مختلفی از جامعه را در آینده متحول کند؟ پاسخ به این سوال ها بله است.

ریشه: این رمزارز در سال ۲۰۰۸ توسط توسعه دهنده ای به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد گردید.

هدف: این رمزارز جایگزین نامتمرکز قابل اتکا زیرساخت های مالی حال حاضر را فراهم می کند.

روش: این رمزارز خرج کردن را با شفافیت کامل از طریق یک دفتر عمومی به نام بلاک چین ممکن می کند.

امنیت: یک تراکنش رمزارز هر دو کلید عمومی، که به عموم شناخته می شود، و کلید خصوصی، که فقط در اختیار کاربر می باشد، را نیاز دارد. هیچ کوینی بدون داشتن کلید خصوصی قابل خرج کردن نیست.

خرید‌بیت‌کوین

برای استفاده از این رمزارز، شما باید در واقع این رمزارز را خریداری کنید. متاسفانه، خرید کردن به سادگی وارد کردن یک کارت به عابر بانک نیست. در ادامه به چندین راه براید دستیابی به بیت کوین می پردازیم.

2 ماین کردن بیت کوین

اطمینان کنید که پلتفرمی که از آن استفاده می کنید، یا شخصی که از آن خریداری می کنید قابل اطمینان است، همانطور که با هر تراکنش آنلاین دیگری باید انجام بدهید.

از یک صرافی مانند “بایننس” برای خرید استفاده کنید. شما خرید خود را از طریق این صرافی انجام دهید، ارز خود را از طریق ارز های دلار یا پوند وارد کنید، و سپس بیت کوین را با نرخ تبدیل صرافی خرید کنید.

از طریق شخصی به همین روش نیز می توانید مستقیم خرید کنید.

به یاد داشته باشید که زمانی که رمزارز را خرید می کنید، آن را به جایی که کاملا در اختیار خود باشد، انتقال بدهید. برای ذخیره سازی بلند مدت از صرافی استفاده نکنید.

این مطلب را حتما بخوانید: مراحل راه‌اندازی کیف توکن ققنوس

ذخیره کردن‌بیت‌کوین

برای ذخیره کردن بلند مدت از صرافی استفاده نکنید. امنیت صندوق صرافی به امن بودن زیرساخت های صرافی است، اگرچه خیلی از افراد از این گزینه استفاده می کنند، اما کوین ها در کنترل شما نمی باشد. ذخیره سازی در صرافی نباید چیزی جز یک گزینه موقتی در نظر گرفته شود.

در عوض، از یک کیف پول نرم افزاری برای ذخیره سازی استفاده کنید. یک کیف پول نرم افزاری برای ذخیره کردن بیت کوین روی رایانه خود استفاده کنید. از کیف پول رمزگذاری شده استفاده کنید و بک آپ خود را امن نگهداری کنید. این گزینه نیاز دارد که به ویروسی نبودن رایانه و فهم خود از امنیت اینترنتی اطمینان داشته باشید.

یک گزینه دیگر برای ذخیره کردن کیف پول های کاغذی است که برای فرستادن رمزارز است که به هیچ صرافی آنلاین یا نرم افزاری که روی رایانه است نیاز ندارد. رمزارز فقط می تواند فقط از طریقی ارسال شود که شما تصمیم بگیرید که کلید خصوصی خود را آشکار کنید.

امنیت‌بیت‌کوین

امنیت یه جزء جدانشدنی از رمزارز است، همانطور که برای حساب های بانکی است. هرچه امنیت دسترسی به رمزارز را بیشتر کنید، احتمال اینکه شخصی بتواند از شما دزدی کند کمتر می کند. وقتی از شما رمز عبور می خواهد، به عنوان مثال، مطمئن باشید که یکتا باشد. از هر رمز عبوری که در وبسایت های مختلف استفاده کردید، استفاده نکنید.

وقتی از سرویس های آنلاین استفاده می کنید، از گزینه های امنیت بیشتری نظیر رمز دو مرحله ای استفاده کنید. حتی اگر شخصی رمزعبور شما را پیدا کند، نیاز به رمزعبور دومی دارد که هر دقیقه عوض می شود.

امروز بیشتر یاد بگیر: تحلیل بیت کوین امروز

ماینینگ‌ بیت‌کوین

ماین کردن رمزارز با رایانه های بسیار سریعی که معادلات پیچیده ای را حل می کند ممکن می شود. این روشی است که بیت کوین بوجود آمده است. بدون ماینر های بیت کوین، هیچ تراکنشی انجام نمی شود، و هیچ تاییدی برای ارزیابی بیت کوین ها نمی تواند داده شود.

و البته هیچ کوین جدیدی به چرخه نمی تواند وارد شود. امنیت شبکه بیت کوین فقط به افراد و شرکت هایی که آن را پشتیبانی می کنند، یا پردازش هایی که ماینر ها اختصاص می دهند ممکن می شود.

چطور با تخفیف کارمزد در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام کنیم؟

در اینستاگرام

پیج استاد ترید را دنبال کنید

در تلگرام

کانال استاد ترید را دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارزش دوره: 17٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: 11,800,000 تومان