فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در بانکداری کد محور

دیفای (DEFI) چیست؟ فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در بانکداری کد محور

1 سال قبل  |

آنچه در این مقاله میخوانید

دیفای(DEFI) چیست؟ | مصاحبه و لایو مشترک امین ابراهیمی کیانی با پرهام لیلیان: پیش از اینکه به مسئله دیفای بپردازیم ، باید یادآور شد که ارزهای دیجیتال، پلتفرم دیفای در ایران به یکی از روش های کسب درآمد تبدیل شده است. در ادامه همراه استاد ترید باشید تا به بررسی کامل دیفای بپردازیم.

با مفهوم دیفای بیشتر آشنا شوید

دیفای به معنای امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) است، اصطلاحی فراگیر که برای انواع برنامه‌های مالی در ارزهای رمزپایه یا بلاک‌چین که به منظور کمرنگ کردن واسطه‌های مالی ایجاد شده‌اند، به کار می‌رود.

این مصاحبه ارز دیجیتال را هم ببینید: تحلیل بازار ارز دیجیتال در شبکه خبر

دیفای از بلاکچین، فناوری پشت ارز دیجیتال بیت کوین الهام گرفته شده است که به چندین نهاد امکان می‌دهد تا نسخه‌ای از تاریخچه معاملات را نگه دارند، به این معنی که تراکنشات دیگر توسط یک منبع مرکزی کنترل نمی‌شود. این موضوع مهمی است؛ زیرا سیستم‌های متمرکز و مراکز کنترل انسانی می‌توانند سرعت و پیچیدگی معاملات را محدود کنند؛ در حالی که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر پول خود دارند. دیفای منحصر به فرد است، زیرا کاربرد بلاکچین را از انتقال ارزش ساده به موارد استفاده مالی پیچیده‌تر گسترش می‌دهد.

DEFI

چگونه از طریق دیفای درآمد داشته باشم؟

ارزش نهفته در پروژه‌های Ethereum DeFi در حال انفجار است، زیرا طبق گزارشات بسیاری از کاربران درآمد زیادی از این طریق کسب می‌کنند.

دیفای این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا از قابلیت وام دهی دیفای استفاده کنند تا دارایی‌های رمزنگاری شده خود را برای تولید بهترین بازده ممکن به کار بگیرند. با این حال، این سیستم‌ها پیچیده هستند و اغلب فاقد شفافیت هستند، پس مراقب سرمایه‌ی خود باشید.

این مطلب را حتما بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۲

آیا سرمایه‌گذاری در دیفای امن هست؟

در مورد این موضوع باید بگویم خبر، سرمایه گذاری در دیفای پرریسک بوده. البته بسیاری بر این باورند که دیفای آینده مالی جهان است و سرمایه گذاری زودهنگام در این فناوری غیر متمرکز می‌تواند به دستاوردهای عظیم منجر شود.

اما تشخیص پروژه‌های خوب از بد برای تازه واردان دشوار است. از و پروژه‌های بد بسیاری  نیزوجود داشته است.

با افزایش فعالیت و محبوبیت دیفای تا سال ۲۰۲۰، بسیاری از برنامه‌های دیفای ، مانند YAM meme coin، خراب شده‌اند و سرمایه بازار را از ۶۰ میلیون دلار به ۰ دلار در ۳۵ دقیقه رسانده‌اند. سایر پروژه‌های دیفای از جمله هات داگ و پیتزا نیز به همین سرنوشت دچار شدند و سرمایه گذاران زیادی سرمایه خود از دست دادند.

این مطلب را حتما هم بخوانید: airdrop چیست

علاوه بر این، اشکالات دیفای متأسفانه هنوز هم بسیار رایج هستند. قراردادهای هوشمند قدرتمند هستند، اما وقتی قوانین در پروتکل ایجاد می‌شوند، نمی‌توان دیگر تغییراتی در آن‌ها ایجاد نمود، که معمولاً اشکالات را دائمی و در نتیجه ریسک را افزایش می‌دهد.

سوالاتی که در این لایو پاسخ داد شد عبارتند از؛

  • کارچین چیست؟
  • توضیحات تکمیلی در مورد سایفربانک‌ها
  • نکات بسیار مهم در مورد DEFI
چطور با تخفیف کارمزد در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام کنیم؟

در اینستاگرام

پیج استاد ترید را دنبال کنید

در تلگرام

کانال استاد ترید را دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارزش دوره: 17٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: 11,800,000 تومان