امنیت بلاکچین و کیف پول ها

امنیت بلاکچین و کیف پول ها

4 ماه قبل  |

آنچه در این مقاله میخوانید

امنیت بلاکچین و کیف پول ها | مصاحبه و لایو مشترک aminebrahimikiani با میثم رضائی: پیش از اینکه به مسئله امنیت بلاکچین و کیف پول ها بپردازیم ، باید یادآور شد که ارزهای دیجیتال، پلتفرم دیفای در ایران به یکی از روش های کسب درآمد تبدیل شده است. در ادامه همراه استاد ترید باشید تا به بررسی کامل امنیت بلاکچین و کیف پول ها بپردازیم.

در این لایو به سوالاتی که پاسخ داده شد عبارت اند از؛

  • بررسی انواع کیف پول‌ ها
  • امنیت بلاکچین و ویژگی های آن
  • معرفی اتریوم ۲ و کاربردهای آن
  • مزایا و معایف انواع کیف پول
  • بهترین روش برای رمزنگاری کیف پول
  • معرفی کیف پول های سخت افزاری

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال شبیه به کیف پول واقعی بوده؛ در واقع ابزاری برای ذخیره، نگهداری، دریافت، پرداخت و جابه‌جایی دارایی‌ های شماست بیاید کمی دقیق تر شویم، یک کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند شبیه کارت‌های بانکی هم باشد، چون دقیقاً مانند کارت‌ بانکی، در کیف پول‌های دیجیتال ما با پول فیزیکی سروکار نداریم. کیف پول دیجیتال یا نرم‌افزاری است که روی موبایل یا کامپیوتر شما نصب شده است یا سخت‌افزاری که مانند یک فلش مموری فیزیکی است. کیف پول‌های نرم‌افزاری کاملاً رایگان هستند؛ اما کیف پول‌های سخت‌افزاری را باید خریداری کنید.

این مطلب را حتما بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۲

انواع کیف پول ارز دیجیتال

در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول‌ها در دسترس عموم هستند. کیف پول انتخابی شما به نیازهای شخصی‌تان بستگی دارد. اساسا، کیف‌ پول‌های مختلف، امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند مانند امنیت، رفتار کاربر پسندانه یا حتی راحتی بیشتر.

محبوب ترین انواع کیف پول ارزهای دیجیتال عبارتند از:

کیف پول روی دسکتاپ

کیف پول‌های روی دسکتاپ باید در یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر خاص دانلود شوند و تنها از آن دستگاه خاص قابل دسترسی هستند. به طور کلی، این نوع از کیف پول‌ها ترکیب خوبی از امنیت و راحتی را ارائه می‌دهند. با این حال به یاد داشته باشید که اگر یک هکر توانایی کنترل از راه دور دستگاه شما را به‌دست آورد، خیلی راحت می‌توانند به کیف پول شما دسترسی پیدا کند.

کیف پول روی موبایل

کیف پول روی موبایل بسیار شبیه به کیف پول روی دسکتاپ است. چون این نوع از کیف پول نیز به طور مستقیم در دستگاه شما دانلود می‌شود. معمولا از طریق دانلود اپلیکیشنی روی موبایل خود به کیف پول کریپتوکارنسی‌تان دسترسی پیدا می‌کنید. چنین دسترسی این امکان را به شما می‌دهد تا با اسکن کردن کد QR، کوین‌های خود را در یک فروشگاه خرج کنید.

کیف پول آنلاین یا روی وب:

کیف پول روی وب بهترین سطح از راحتی به هنگام ارسال کوین‌ها به دیگران را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، کم‌ترین سطح امنیت متعلق به این کیف پول است. چون معمولا تولیدکننده‌ آن کیف پول، کنترل کاملی روی سیستم دارد. یک نمونه از چنین کیف پولی، ذخیره کردن کوین‌ها در یک صرافی کریپتوکارنسی است. این صرافی، کوین‌های شما را روی سرور مرکزی خود ذخیره می‌کند. اگر این سرور هک شود، هکر می‌تواند به تمام پول‌های شما دسترسی داشته باشد. بهتر است که تنها تعداد کمی از کوین‌های خود را روی کیف پول تحت وب نگه دارید.

کیف پول کاغذی:

کیف پول‌های کاغذی یکی از کم ارزش‌ترین کیف پول‌های کریپتو هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای عمومی و خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ پرینت بگیرید و با این کار به سادگی می‌توانید سطح امنیت پول خود را بالا نگه دارید. چون در این روش، کلیدها به هیچ سروری متصل نیستند. در نتیجه راهی به جز در اختیار داشتن آن کاغذ برای دسترسی به کیف پول، وجود ندارد. زمانی هم که نیاز به انتقال وجه دارید، می‌توانید به سادگی کلیدها را وارد یک نرم ‌افزار یا کیف پول تحت وب کنید، یا حتی ساده‌تر از آن، فقط کد QR چاپ شده را اسکن کنید.

کیف پول سخت افزاری:

به لحاظ امنیتی، هیچ کیف پولی بهتر از کیف پول سخت‌افزاری نیست. کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی است که تنها هدفش ذخیره‌سازی کلیدهای عمومی و خصوصی‌تان است. این دستگاه تنها در صورتی که نیاز به انتقال وجه داشته باشید به اینترنت متصل می‌شود. هنگام انتقال، شما باید پین شخصی خود را به طور مستقیم وارد دستگاه ‌کنید. این کار دسترسی هکرها به کلیدهای‌تان را تقریبا غیرممکن می‌سازد.

آیا می‌توانیم همه کریپتوکارنسی‌های خود را در یک کیف پول ذخیره کنیم؟

این سوال بسیار مهمی است و جواب آن به کوین‌هایی که در دست دارید، بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما فقط بیت‌کوین دارید باید یک کیف پول داشته باشید که با ارز دیجیتال بیت‌کوین سازگار باشد.

اگر ارز دیجیتال بیت‌کوین و لایت‌کوین داشته باشید چطور؟

اگرچه هر کدام از آن‌ها دارای بلاک‌چین مختص به خود هستند، اما می‌توان از یک کیف پول چند ارزی استفاده کرد. کیف پول‌های چند ارزی به شما این امکان را می‌دهند تا کریپتوکارنسی‌های مختلف را درون یک کیف پول ذخیره کنید. این کار بسیار ساده‌تر از به کار بردن کیف پول‌های متفاوت برای کوین‌های مختلف است. با این حال، همه چیز به این بستگی دارد که کیف پول ارزی شما از چه امکاناتی پشتیبانی می‌کند.

این مصاحبه ارز دیجیتال را هم ببینید: تحلیل بازار ارز دیجیتال در شبکه خبر

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

۱- کیف پول اکسودوس (Exodus):

اکسودوس یک کیف چند ارزی روی دسکتاپ است که به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد زیادی از کوین‌های مختلف مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، دش و نیز توکن‌های ERC-20 مختلف را روی آن ذخیره کنید.

۲- کیف پول برد ولت (Bread Wallet):

نوعی از کیف پول ارز دیجیتال روی موبایل است که بسیار کاربر پسند و برای مبتدیان عالی است. از ویژگی جالبش این است که با آن می‌توانید کد QR آدرس کیف پولی که می‌خواهید به آن وجه ارسال کنید را اسکن کرده و در نتیجه بیت کوین خود را در یک فروشگاه واقعی نیز خرج کنید. اما متاسفانه بیت‌کوین تنها کریپتوکارنسی است که این کیف پول از آن پشتیبانی می‌کند. اما فراموش نکنید که کاملاً رایگان است!

۳- کیف پول لجر (Ledger Nano S):

برای داشتن لایه نهایی امنیت، بهترین گزینه یک کیف پول سخت افزاری، مانند لجر نانو اس است. با Ledger Nano S یک دستگاه فیزیکی دریافت خواهید کرد که به شما اجازه ذخیره آفلاین طیف وسیعی از کریپتوکارنسی‌های مختلف را می‌دهد. زمانی که می‌خواهید از این کیف پول ارز دیجیتال برای کسی کوین ارسال کنید، باید کیف پول را به دستگاه خود وصل کنید (مثل یک لپ‌تاپ) و سپس پین شخصی خود وارد نمایید.

این مطلب را حتما هم بخوانید: آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد

۴- کیف پول کوینومی (coinomi):

کوینومی یک کیف پول رمزنگاری شناخته شده و محبوب است که می‌تواند بیش از ۵۰۰ ارز را در خود ذخیره کند و روی دستگاه‌های متعددی پشتیبانی می‌شود. این کیف پول تمرکز خود را بر حفظ حریم شخصی کاربران گذاشته است و با وجود شکست جزئی در سال ۲۰۱۹، همچنان یکی از امن‌ترین کیف پول‌های بازار است. همچنین کوینومی به شما این امکان را می‌دهد ارز‌های خود را از داخل کیف پول به ارزهای دیگر تبدیل کنید. علاوه بر این‌ها نصب و راه اندازی آن سریع و آسان است.

این کیف پوشش ارز کاملاً گسترده‌ای دارد که پشتیبانی و مالکیت بیش از ۱۲۵ دارایی بلاکچین را فراهم می‌کند. همچنین بیش از ۳۸۲ توکن را پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه این کیف پول از پشتیبانی استاندارد ERC20  برخوردار است، می‌توانید هر مقدار که بخواهید، توکن‌های سفارشی را به آن اضافه کنید.

چطور با تخفیف کارمزد در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام کنیم؟

در اینستاگرام

پیج استاد ترید را دنبال کنید

در تلگرام

کانال استاد ترید را دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارزش دوره: 17٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: 11,800,000 تومان