ارز دوج کوين چيست

ارز دوج کوين چيست؟

1 سال قبل  |

آنچه در این مقاله میخوانید

در اين محتوا به معرفي ارز دوج کوين که امروزه يکي از ارزهاي ديجيتال محبوب و ارزشمند و رو به رشد مي باشد پرداخته ايم. همچنين ضمن بيان تاريخچه کوتاهي از اين ارز، به بيان ويژگي هاي آن در مقايسه با ساير ارزهاي ديجيتال و روش هاي استخراج و والت هاي مناسب براي نگهداري از آن پرداخته ايم.

ارز دوج کوين چيست؟

يکي از انواع ارزهاي ديجيتال رمزنگاري شده که در حال حاضر توجه بسياري را به خود جلب کرده و رشد بسیاری داشته است و همچنان هم در مسير رشد قرار دارد، ارز دوج کوين مي باشد.

ارز دوج کوين نوعي ارز ديجيتال نظير به نظير مي باشد که در ابتدا به عنوان آلت کوين يا سکه جايگزين بيت کوين به وجود آمده است. در واقع ارز دوج کوين در ابتدا به عنوان يک شوخي از جانب بنيان گذار در سال ۲۰۱۳ مطرح شد و لوگوي اين ارز ديجيتال تصوير يک سگ از نژاد شیبا اينو مي باشد.

حمايت طرفداران قدرتمند ارز دوج کوين سبب شده است که اين ارز در کنار ارز هايي همچون بيت کوين، اتريوم و يا لايت کوين در رده هاي بالا جدول ارزهاي ديجيتال قرار بگيرد.

ارز دوج کوين که در ابتدا تنها به عنوان يک سرگرمي شناخته مي شد، به صورت متن باز کدنویسی شده است و پلتفرمي غير متمرکز محسوب مي شود و به کاربران خود اين اجازه را مي دهد تا به آساني به انتقال پول بپردازند.

ارز دوج کوين که رشد آرامي داشته است هم اکنون در بين کاربران بسيار محبوب مي باشد و در جوامع اينترنتي مورد استفاده قرار مي گيرد. يکي از ويژگي هاي مهم دوج کوين در مقايسه با ساير ارزهاي اينترنتي را مي توان الگوريتم اسکريپت لايت کوين آن دانست.

این مطلب را حتما بخوانید: توکن های غير مثلی یا NFT چیست؟

ارز دوج کوين تا به حال فراز و فرودهاي زيادي داشته است اما هم اکنون از ارزهاي ارزشمند در حال رشد محسوب مي شود و حاميان اصلي آن به تريد مشغول مي باشند.

مهم ترين کاربرد ارز دوج کوين نيز مانند ساير ارزهاي ديجيتال سرمايه گذاري مي باشد و امروزه افراد زيادي در سر تا سر جهان براي کسب سود بيشتر به تريد اين ارزهاي رمزنگاري شده مشغول مي باشند.

ارز دوج کوين چيست
ارز دوج کوين چيست

از مزاياي اين رمز ارز که باعث محبوبيت آن بين کاربران شده است مي توان به کارمزد بسيار اندک آن در هنگام تراکنش و همچنين سرعت بالا و چشمگير اين تراکنش ها اشاره کرد. همچنين استفاده از پلتفرم دوج کوين بسيار راحت و آسان مي باشد. از ارز دوج کوين به عنوان محبوب ترين کوين به منظور دادن انعام اينترنتي براي ايجاد محتواهاي جذاب نيز ياد مي شود.

در واقع دوج کوين ارز ديجيتالي است که به غير از سرمايه گذاري مي توان از آن براي استفاده عادي نيز بهره برد. کاربران و طرفداران اين رمز ارز به تبليغ دوج کوين در بين عموم و تجار مشغول مي باشند و شايد بتوان گفت ارز دوج کوين براي مبتديان و افرادي که مي خواهند به بازار ارزهاي ديجيتال وارد شوند بسيار مناسب مي باشد.

این مطلب را حتما بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۲

ويژگي هاي ارز دوج کوين

علي رغم اين که ارز دوج کوين بر پايه پروتکل اسکريپت ارز لايت کوين طراحي شده است، اما دوج کوين داراي سرعت بسيار بالاتري نسبت به لايت کوين مي باشد. سرعت تاييد تراکنش در ارز دوج کوين در حدود يک دقيقه مي باشد و اين در حالي است که سرعت تاييد لايت کوين ۲.۵ دقيقه و سرعت بيت کوين در حدود ۱۰ دقيقه مي باشد.

علاوه بر سرعت بالاي اين رمز ارز، کارمزد بسيار ناچيز تراکنش هاي آن که چيزي در حدود يک سنت مي باشد هم بر جذابيت ارز دوج کوين افزوده است.
يکي از اختلافات ارز دوج کوين با ساير ارزهاي ديجيتال تورم زايي آن مي باشد. ارزهایی مانند بيت کوين داراي يک حد نهايي مي باشند و تعداد محدودي دارند.

اين ارزهاي ديجيتال توجه افراد را به منظور کسب سود به خود جلب مي کنند اما وقتي تعداد آن ها به حد نهايي برسد ديگر مقرون به صرفه نيستند. با اين حساب ارزهاي تورم زا مانند ارز دوج کوين از امکان استخراج هميشگي و جايگزيني ارزهاي از دست رفته اطمينان مي يابند.

مطلب پیشنهادی: بهترین ارزهای متاورس

ويژگي هاي ارز‌ دوج کوین
ويژگي هاي ارز‌ دوج کوین

روش هاي استخراج و نگهداري دوج کوين

اما روش هاي بدست آوردن ارز دوج کوين چيست؟

شايد بتوان گفت اولين راه به دست آوردن دوج کوين، گرفتن آن به صورت انعام باشد. کاربران در شبکه هاي اجتماعي با توليد و انتشار پست هاي محتوايي خاص و منحصر به فرد مي توانند دوج کوين دريافت کنند. کاربران پس از دريافت دوج کوين و اضافه شدن آن والت ديجيتالي کاربر مي توانند از آنها براي خريد و فروش خدمات و يا کالا استفاده کنند. همچنين ارز دوج کوين را مي توان مانند ساير ارزها تريد کرده و آن را خريد و به انتظار افزايش قيمت آن نشست.

این مطلب را حتما بخوانید: ترید چیست؟ ویژگی‌های یک تریدر را بدانید

روش ديگر براي به دست آوردن ارز دوج کوين معامله آن به جاي ارزهاي ديگر مانند دلار يا يورو در ازاي خريد کالا يا سرويس است. اغلب پلتفرم هاي اينترنتي در حال حاضر مجهز به پلاگين هايي مي باشند که امکان اين جايگزيني را فراهم مي آورد. همچنين فرايند استخراج ارز دوج کوين نيز مانند ساير ارزهاي ديجيتال وجود دارد.

استخراج ارز به معني جايزه گرفتن آن ارز به منظور بررسي تراکنش هاي بلاک چين است. به دليل آن که ارز دوج کوين ماهيتي شبيه به لايت کوين دارد، استخراج کنندگان آن مي توانند از ماينرهاي اسکريپت اسيک استفاده نمايند.

البته اين روش مقرون به صرفه نيست مگر اين که از ريگ هاي قوي در کنار آن استفاده گردد. نکته دیگری که بايد به آن توجه داشت آن است که از چه والت ديجيتالي براي ارز دوج کوين بايد استفاده کرد که مناسب آن باشد. مي توان گفت والت هاي سخت افزاري همچون والت راجر نانو يا والت ترزوز و يا ساير والت هايي که بر روي دسکتاپ و يا موبايل اجرا مي شوند، مانند والت اتميک، تراست والت، والت کوينومي و يا والت کاغذي از بهترين و مناسب ترين والت ها براي دوج کوين به حساب مي آيند.

این مطلب را حتما بخوانید: بهترین تحلیلگران ارز دیجیتال در جهان

البته اين ارز پيش از اين داراي والت رسمي و مخصوص به خود بود که دوج کوين والت نيز نام داشت اما اين والت ديگر به صورت فعال پشتيباني نمي شود و خبرها حاكي از آن است که بسياري از افراد به دليل استفاده از اين والت سرمايه خود را از دست داده اند.

به طور کلي کيف پول هاي ديجيتال شامل انواع آنلاين، نرم افزاري، سخت افزاري، مخصوص موبايل و يا تمام گره مي باشد. به طور معمول والت هايي که کاربري ساده تر و دسترسي آسان تري دارند و معمولا رايگان نيز هستند مانند والت آنلاين يا  والت نرم افزاري يا والت موبايل، امنيت پايين تري دارند و يا امکانات آن ها محدودتر است. اما والت هاي سخت افزاري که امنيت بالايي دارند بسيار گران قيمت مي باشند.

چطور با تخفیف کارمزد در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام کنیم؟

در اینستاگرام

پیج استاد ترید را دنبال کنید

در تلگرام

کانال استاد ترید را دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارزش دوره: 17٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: 11,800,000 تومان